visual1

Bestuurstop

vrijdag 17 oktober 2014

Inderdaad, de geruchten rommelen en die zijn waar.

Ons bestuur dankt zijn kracht uit de vriendschap en samenwerkingsvermogen van de leden onderling. Toen één van ons aangaf dat hij er mee ging stoppen besloot de rest dan ook in dominodaystijl zijn functie neer te leggen. Als geen ander beseffen wij echter wat voor moois wij in de afgelopen 7 jaar hebben opgebouwd en waarvan het ongekend zonde zou zijn als dat hiermee stopt. Wij zijn nu dan ook driftig op zoek naar enthousiaste, vriendelijke, doortastende en vooral toffe mensen die onze droom verder willen verwezenlijken: Rock over Halsteren op de internationale kaart zetten!

Hiervoor hebben we al een hoop werk verzet. De draaiboeken van voorgaande edities zijn voorhanden, voorbeelden voor vergunningstrajecten hebben we ook. Ons netwerk, waarbinnen we een goede naam hebben opgebouwd, delen we graag en ons materieel kan zonder problemen overgenomen worden. En natuurlijk verdwijnen onze bestuurders niet van de wereld, graag staan ze u bij met tips en advies.

De stichting is opgericht om lokale bands de kans te geven op te mogen treden en hun kunnen aan het publiek te tonen, iets waar ze voorheen nauwelijks de kans toe kregen. Een opzet waarmee wij het gevoel hadden op de goede weg te zijn en een positieve impuls te hebben gegeven aan de rockscene van de regio.

Ook dat wij mee hebben mogen vormgeven aan het evenementenbeleid, de kunst en cultuurvisie en het convenant duurzaam organiseren van de gemeente Bergen op Zoom helpt in het najagen van deze ambitie.   

Op wat we met de stichting Rock over Halsteren bereikt hebben zijn wij zeer trots. Niet alleen met het festival, maar op alles wat we daarmee hebben gedaan en bereikt. Niet voor niets stellen we dan ook de nodige competenties aan onze opvolgers.

  • Voldoende vrije tijd. Laten we eerlijk zijn, het opzetten van een festival vergt veel van je vrije tijd.
  • Overzicht houden. Er komt veel bij kijken, er moet veel georganiseerd worden en er zijn veel personen en partijen bij betrokken die vaak afhankelijk zijn van het afronden van een bepaalde activiteit voordat zij verder kunnen. Dit in goede banen leiden is essentieel. Zowel begrotingstechnisch als in de planning.
  • Marketing. Sponsors vinden moet je kunnen. Die laten betalen ook. Netwerken is belangrijk.
  • Bandcontacten. Demo's luisteren, optredens bezoeken, communicatie, onderhandelingen met boekingsbureau's, riders uitpluizen en afstemmen met licht, geluid en catering.
  • Handige handjes. Gebouwd moet er worden. Weet je hoe een spanband werkt? Rijbewijs E achter B is onontbeerlijk. 
  • Last but not least, een drive, een passie, een enthousiasme en.... realiteitszin.

Natuurlijk hoeft niet elk bestuurslid de gevraagde competenties even goed ontwikkeld te hebben, maar het bestuur dient het wel in huis te hebben. 

Reacties zijn welkom naar info@rockoverhalsteren.nl 

Belangrijk om te weten is dat wij ons tot 31 december de tijd hebben gegeven om een opvolging te vinden. Gaat dat niet lukken, dan wordt de stichting op die datum opgeheven.